Powered By Blogger

Rabu, 20 Oktober 2010

FALSAFAH

Manusia itu laksana anggur, yang jelek semakin kecut, yang baik semakin lama semakin baik. Jenis-jenis yang baik itu selalu ditandai dengan semangat, selama ada semangat, anda tetap muda." Cicero ".
Fikir-fikirkan lah....

5 ulasan:

  1. Ya, ada benarnya En. Richard. Apabila kecut tidak bergunalah kita kepada keluarga, organisasi dan masyarakat kerana tidak mampu meberikan manfaat. Semoga kita semua mampu menjadi "anggur yang baik dan ranum." Agar nantinya kita memberikan manfaat kepada orang lain sebagaimana anggur memberikan khasiat dan vitamin kepada manusia. Terima kasih atas perkongsian ini.

    BalasPadam
  2. Ya Encik Richard, ada benarnya. Ibarat anggur yang jelek dan kecut, demikianlah manusia, jika berperibadi jelek,pastinya tidak dapat memberikan manfaat kepada keluarga, organisasi dan masyarakat. Moga kita umpama anggur yang baik dan ranum, terus memberikan manfaat kepada orang lain. Seumpama anggur yang berkhasiat dan memberikan zat kepada manusia. Buah antioksidan ni....:-)

    BalasPadam
  3. falsafah...falsafah...memang falsafah...semangat apa ya..yang penting mantain muda tu kan...

    BalasPadam
  4. falsafah..memang falsafah..harap-harap kita jadi anggur yang baik..ada semangat..semangat apa tu? semangat untuk jadi muda ja..hehe..

    BalasPadam
  5. falsafah..memang falsafah..tapi semua orang mengharapkan jadi anggur yang baik kan.. tapi anggur hijau atau anggur merah ni? tapi yang penting tatap bersemangat MUDAkan...

    BalasPadam